Kuidas läbi viia interaktiivset veebitundi?

 

Edumus Schooli veebitunnid ei ole loengud, vaid interaktiivsed ja sotsiaalsed tunnid, kus õpilased on kaasatud ja mõtlevad kaasa. Teooriat võiksid õpilased läbida omal käel ja omas tempos, võimalusel ka endi valitud viisil. Mõni eelistab videoformaati, teine aga lugemist ja märkmete tegemist. Ideaalis võiks õppijatel olla ka võimalus enesekontrolli abil testida, kas ja kuidas nad on teemast aru saanud.

Esmatähtis on püüda teha nii, et klassiruumis oleksid peast kõige aktiivsemad just õpilased mitte õpetajad.

- Grete Arro, Novaator

 
 
 

Kasuta reaktsioone või küsimustikke

Iga teema juures häälega sõna sekka öelda võib olla veidi hirmutav, kuid erinevate märkidega kaasa rääkimine või küsitluses osalemine on väiksema barjääriga suhtlusviis. Nii võid väikese vaevaga ka mitu korda tunni jooksul saada tagasisidet õpilastelt, kuidas nad end tunnevad või kas nad saavad räägitust aru, või testida nende teadmisi paari küsimusega.

Loe siit, kuidas reaktsioone ja küsimustikke Zoomi-tundides kasutada:

Using Q and A in Zoom Meetings

Using non-verbal feedback and meeting reactions

Conducting polls in meetings

Polling for Zoom Meetings and Webinars (video)

 
 
 

Kasuta aktiivõppemeetodeid

Meetoditeks on tegevused, mis aktiviseerivad õppija mõtteid ja loovad eeldused uute seoste loomiseks. Õppimine saab toimuda ainult siis, kui õppijad aktiivselt kaasa mõtlevad – mida enam nad kaasatud on, seda efektiivsem on ka õppimine. Näiteks "Kahtlased väited" on meetod, kus õpetaja annab õpilastele valiku väiteid, mis ei ole selgelt õiged ega valed. Õpilase ülesanne on arutleda, mida tema nendest arvab ja miks. Siin on ka üks näide:

Kahtlased väited:

  1. Veebitunnid saavad olla kaasavamad kui klassitunnid

  2. Õpilased peaksid üldhariduses ka omal käel õppima

  3. Üldhariduse eesmärk on aidata noortel oma huvisid avastada

Siin saad lähemalt lugeda aktiivõppemeetoditest veebiõppes ja mõned ka oma tundi kaasa võtta:

Tutvumisharjutused

Soojendus- ja energia tõstmise harjutused

Iseseisvat õppimist toetavad meetodid

Refleksiooni toetavad meetodid

 
 
 

Kasuta koosolekuruume

Mitmekümne õpilasega klassiruumis või veebitunnis on keeruline kõigile korraga sõna anda ilma, et lärm suhtlust võimatuks muudaks. Veebitunni raames saavad aga õpilased sõna sekka öelda koosolekuruumides (breakout rooms), kus õpilastele võib anda ülesandeks paari- kuni viieliikmelistes gruppides arutleda ja oma mõtteid jagada. Soovi korral saab õpetaja ka koosolekuruumides sees käia ja toetada grupi aktiivsust. Pärast koosolekuruumides arutamist oleks hea, kui iga grupp jagab oma mõtteid teiste kursusekaaslastega.

Gruppidesse jagamine aitab õpilastel ka omavahel paremini tuttavaks saada ja kasvatab julgust sõna võtta – jagades oma grupis arutatut teistega on mõtted juba valideeritud ning räägitakse ju terve grupi vaadetest, mitte ainult enda isiklikest.

Loe lähemalt, kuidas Zoomis koosolekuruume kasutada:

Managing breakout rooms

Using Breakout Rooms During a Meeting

 

See, et veebitunnid on igavad ja passiivsed, on müüt! Õigete võtetega on võimalik e-tund muuta isegi kaasahaaravamaks õpikogemuseks, kui see klassiruumis võimalik oleks.

Edumus Schooli õpetajana võiksid püüda iga nädal katsetada ühte uut võtet või meetodit. Nii saad väikese, kuid süstemaatilise tööga oma veebitunnid muuta ägedateks õpikogemusteks, mida õpilased ootavad!

Edumus | Veebikool noortele

Edumus pakub noortele praktilisi ja tulevikuks vajalikke veebikursuseid, mida annavad erialaspetsialistid. Veebikoolis on tänaseks õppinud juba rohkem kui 2000 noort ning valikus on üle 70 uuendusliku praktilise kursuse.

https://school.edumus.ee
Previous
Previous

5 küsimust Sissile: kuidas koolis vaimset tervist hoida?

Next
Next

Kuidas hinnata valikaine kursust?